Moj internet dnevnik
auto-elektrika
Brojač posjeta
191221
Arhiva
« » kol 2014
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
analitics
Advertisements
Blog
ponedjeljak, veljača 21, 2011
Pa ovdje bi malo napisao što mi se pred malo vremena dogodilo.

Kupio sam diagnostiku od jedne renomirane tvrtke još 2004 godine i moram priznati da sam jako zadovoljan s njom, namjerno ne pišem o kojoj je tvrtci i dijagnostici riječ jer ne žalim nikog ni reklamirati niti kuditi. Uglavnom softwear i hardwear su licencirani i nisu nikakve kopije jer po zakonu ni nesmiješ imati ništa bez licence a što ni ne želim jer su kazne jako visoke.

Uglavnom , kupio sam još 2004 godine dijagnostiku te pri kupnji sam i dobio godinu dana besplatne nadoplate, tada sam platio oko 24000 kuna te za prijenosno računalo još oko 7000 kuna znači ukupno oko 30000 kuna, onda kako su godine prolazile trebalo je kupiti nadopune ,to je svaki put ok 5000-8000 kuna plus adapteri CAN-BUS oko 4000 kuna pa da ne pričam što sve ne. Uglavnom dijagnostika radi bez problema i danas ali sam poželio ju osvježiti s novim nadopunama pred mjesec dana.

Nakon kontaktiranja predstavništva poslali su mi ponudu i objasnili da više za taj model nema nadopuna već mi ponuditi novi model uz moju nadoplatu , te još moram i kupiti novo prijenosno računalo jer ovo više nije pogodno za novi sistem.

Kad je došla ponuda... Trebam vratiti staru dijagnostiku s kablovima, te izvršiti nadoplatu za novi u visini 34000 kuna i još moram kupiti novo prijenosno računalo (laptop) .

Moram priznati da sam malo ostao zapanjen...ali što je tu je... odlučio sam ne kupovati zasad jer sam nekog mišljenja da za te novce radije kupim parcelu zemlje koja će mi za dvije godine vrijediti duplo više...znam da unaprijeđuješ posao i sve mi je jasno ali mislim da danas je to malo previše, vidite da servisi propadaju upravo zbog nagomilanih obveza za plaćanja jer su bili primorani kupovati takve alate i dijagnostike koje nisu vraćale novac u tolikoj mjeri.

Ponekad se sjetim prijatelja električara jake struje, ima torbu s alatom a torba je još iz osnovne škole, alat je kupio pred nekoliko godina radi struju po objektima i novi alat kupi svake prestupne godine dok napr. nova vozila mjenja svake godine.

Znači da nije sve u alatu i znanju ......

auto-elektrika @ 20:12 |Komentiraj | Komentari: 0
subota, veljača 19, 2011
Nisam dugo uređivao blog niti pisao članke, što zbog korišenja odmora a što zbog puno posla nakon odmora. Vidim da je bilo dosad puno posjeta ukupno oko 20000 u skoro godinu dana te iz 60 zemalja svijeta. Isto tako je bilo i komentara i dobrih i loših te sam ih sve obrisao, moram napomenuti da ukoliko želite komentirati morate biti registrirani, iako je mogu vidjeti IP adrese s kojih su poslani komentari a neki loši se ponavljali s iste adrese.

Nadam se da je dosad bilo manje-više u redu , razmišljam da još nekom ustupim pristup blogu jer sam nemogu stignuti i nemam baš previše vremena oko tog a moram priznati da me malo počelo umarati.

Možda nakon nekog vremena se posao vratio kod nas privatnika jer ih većina servisa propada ili zatvara zbog objektivnih razloga. ali to je već druga tema.

Još jedan osvrt na zlonamjerne i uvredljive komentare ovdje na blogu , naprosto neću dozvolit to jer ni ja nikog ne vrijeđam a ako im se blog ne sviđa ili neki natpis neka jednoostavno kliknu dalje, ovoj blog sam napravio u dobroj vjeri i nadam se da će tako i ostat.

Još jedan lijep pozdrav svim koji čitaju i kojima sam na neki način pomogao te poseban pozdrav cinicima i otrovnjacima te se nadam da će gledati na svijet s vedrije strane.

auto-elektrika @ 12:03 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, studeni 24, 2010
Ovdje ću objasniti par sistema za kontrolu minimuma gasa te kako oni održavaju vozilo na minimumu.

Auxillary air valve ili dodatni zračni ventil

Ovaj ventil dopušta dodatnu količinu zraka koja zaobilazi zaklopku gasa(throttle valve) kad je motor hladan , s tim propuštanjem zraka podiže broj okretaja motora kod zagrijavanja. Ventil obično je na samom bloku motora i u direktnom kontaktu s toplinom motora, kad motor dosegne radnu temperaturu , ventil se isključi odn. zatvori dovod zraka .

 

Idle air control (IAC) actuator 

Ovog tipa ima tri vrste, jedna kao solenoid , druga kao rotacijska i treća kao steper motor

Solenoidski tip je direktno spojen na zaklopku gasa(TV)  i ne koristi samo zazagrijavanje vozila ili kod hladnog starta, on radi non-stop i s njim direktno upravlja elektronika(ECM) u kombinaciji sa ostalim senzorima. Ovdje motor otvara zaklopku gasa dok opruga pruža otpor prilikom davanja gasa i samog rada.

Rotacijski tip otvara i zatvara dodatni ulaz zraka u usisnu granu , isto non-stop radi a ne samo u hladnom startu , u sebi sadrži dva kruga namotaja koji su razmaknuti za 90' te sama elektronika u suradnji s ostalim senzorima i okretajima motora ,elektronika(ECM) kontrolira otvorenost ulaza zraka , preko napona i kombinacijom napona na namotajima.

Steper motor se najčešće koristi na mono ubrizgavanjima u sebi ima više namotaja te i kontrolni prekidač gasa . Obično se nalazi na samom usisnom tijelu monoubrizgavanja i s njime upravlja elektronika(ECM).

 

Idle-up solenoid type

Ovaj ventil je kao i već objašnjeni samo mu je funkcija malo drugačija, on se otvara ukoliko se pokaže potreba za dodatnim podizanjem minimuma  a to se događa kad se recimo upali klima,okreće servo volan ili sama povećana potrošnja električen energije pa s tim razlogom podigne broj okretaja da bi sam alternator davao više struje i sam napon bio stabiliziran.

auto-elektrika @ 18:18 |Komentiraj | Komentari: 0
Volume air flow (VAF) sensor  ili senzor volumena zraka

 namjerno pišem na engleskom jer su svagdje manje-više na shemama upisane kratice i skoro uvijek je na engleskom jeziku , oprostite na slobodnom prijevodu ,možda gdje god pogriješim,ali opisati ću svaki senzor a naziv senzora je bolje na engleskom jer je to već univerzalni tehnički jezik ...

 

VAF senzor je najčešće korištena komponenta kod sistema sa pokretnom zaklopkom na BOSCH L-jetronic sistemima, obično se nalazi na usisnoj grani između filtera zraka i usisne grane. Njezin princip rada je slijedeći, kad zrak prolazi od filtera zraka prema usisnoj grani , prolazi kroz ovaj senzor koji u sebi ima venturijev sistem, zrak "gura" klapnu , koja ima oprugu koja "gura"klapnu u suprotnom smjeru, te je klapna spojena sa potenciometrom te svojim položajem klapne ,očitava se vrijednost , koju očitava ECM (electronic control module) ili elektronički kontrolni modul , kod nas u žargonu je kompjuter,centrala itd... prema tom očitanju ECM te s drugim senzorima dozira količinu goriva i rad motora. Često se u ovom senzoru nalazi i senzor temperature zraka , te i vijak kojim možemo podešavati cijeli sistem.

 

Mass air flow (MAF) sensor    ili  senzor količine(mase) protoka zraka

Ovaj tip senzora nema pokretnih dijelova i postavljen je isto na cijevi od filtera zraka i usisne grane, Ovaj senzor radi na malo čudnom principu ali pokušati ću objasniti, Senzor ima u sebi "žicu" koja se zagrijava na 120'C i to prati elektronika da non-stop održava takvu temperaturu , ukoliko je protok zraka veći , taj protok hladi žicu i elektornika pokušava ju održati na 120'C ali joj treba više struje samim time kako ona bilježi i kontolira struju tako se i parametri mjenjaju i s kombinaciom s drugim senzorima dozira gorivo i rad motora. Posebno treba ovdje napomenuti da senzor mora biti čist jer samim tim šalje pogrešne podatke.

 

Manifold absolute sensor (MAP) ili senzor apsolutnog pritiska

Ovaj senzor je spojen sa cijevi na usisnu granu , te može biti samostalan ili ukomponiran u samu elektroniku(ECM) Senzor u sebi ima membranu koja je spojena sa piezo-električnom elektronikom koja šalje podatak elektronici(ECM) koliki je vacum u usisnoj grani.Senzor radi na 5V  i šalje elektronici(ECM)  promjena vakuma mjenja napon te se šalje elektronici(ECM) koji mjenja rad injektora i vrši podešavanje.

auto-elektrika @ 00:04 |Komentiraj | Komentari: 0
ponedjeljak, studeni 15, 2010
Već neko vrijeme su se pojavili automobilski dijelovi iz Kine, te potaknut sam posebno činjenicom da je cijena tih dijelova 1/3 cijene originala ali ima jedna zakačka....garancija na takav dio je 1 dan , da dobro ste pročitali JEDAN dan. Kod svog dobavljača sam naručivao bobinu za Opel Astru te mi je ponudio kinesku , na što je klijent pristao jer svi znamo kakva su vremena danas pa tako da jeftinije prođe,ali uz napomenu da je garancija jedan dan. Već je prošlo oko mjesec dana i sve je u redu a dokad ....neznam ???? Samo imajte na umu da su takvi dijelovi identični originalu te u istom pakiranju i svi logotipi su identični jedino na kraju kataloškog broja imaju oznaku /1 , znači XXXXX / 1 i po tome prepoznaju dio. Svojedobno su se pojavili i grijači i releji  koji su bili kopija i nakon dva dana su prestali funkcionirati , zato sam malo počekao s pisanjem bloga da vidim što će se dogoditi. Ovim želim skrenuti pozornost i na ovaj dio popravka automobila jer ipak ovdje ima dosta mjesta za obmanu i prevaru .....

auto-elektrika @ 17:24 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, listopad 7, 2010
Ovdje ću se osvrnuti na HAK i njegovo djelovanje i pomoć na cesti. Moram priznati da imam samo poznanike koji rade u toj tvrtci ali nikako ih nebih klasificirao kao prijatelji. Ovo što pišem nije da nekog ocrnim ili diskreditiram na neki način ali mi počelo smetati to što rade.

Pomoć na cesti je dakako potrebna i njihova reakcija na poziv je besprijekorna....ali ..... kad dođu na intervenciju samo gledaju da oni osobno zarade a mrvice da odu u firmu. Najviše vole mjenjati akumulatore jer je roba koju prodaš dobro zaradiš i gotov si za 15 minuta, a akumulator kupuju u vlastitom aranžmanu i zadrada je njihova, čak ni ne kontroliraju punjenje ili neki drugi problem nego samo gledaju kako uvaliti akumulator i ....take the money and run....

Zatim ako je kakav kvar ili slično , pokušaju osposobiti automobil nekako ili pozvati vučnu te ga zatim odvuču u svoju radionu ili nekog poznanika-prijatelja onda u "fušu" poslije posla naprave automobil.

Mogao bih nabrojati nebrojeno slučajeva i situacija, čak i zaposlenje u HAK nije za svakog niti će zaposliti nekog tko nema "pedigre" i tko nije s njima u "kompi" , ovo pišem argumentirano jer sam i sam prošao "školu" i vidio kako stvari funkcioniraju.

Nažalost , nemaju konkurencije tako velike da ih pomete , ako uđemo u europsku uniju mislim da će će ih netko pomesti jer takvi problemi nisu od jučer.

Isto tako bih se osvrnuo i na pomoć na moru koja mahom zapošljava "glumce" u gumenjacima , koji nose benzin u kanticama ukoliko ostanete bez goriva a popravak ili slično neznaju niti su stručni.

auto-elektrika @ 21:39 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, kolovoz 31, 2010
Kao što naslov kaže u autoelektrici se koriste brojevi da bi se označili neki djelovi ožičenja ,releja i prekidača na vozilima. U nastavku ću napisati koji su to brojevi i što znače. Inače se koriste i boje žica u ožičenjima ali to se jedino pridržavaju njemački proizvođači dok ostali koriste meni neki čudnovate boje za ožičenje i instalaciju.

    BROJ                                                            ZNAČENJE

       1                                                niski napon , veza razvodnik bobina

      15                                              struja(+) preko kontakt ključa

      17                                              struja za grijače

      19                                              struja za grijače  kamioni, traktori

      30                                              stalna struja(+) od akomulatora

      31                                              masa, minus pol akomulatora

      49                                              automat žmigavaca (+) ulaz

      49a                                           automat žmigavaca (+) izlaz impulsno

      50                                             struja za elektropokretač s brave

      53a,b,c,d                                 brisači i kombinacije (sve ovisi o proizvođaču vozila)

      54                                             stop svijetlo

      54g                                          elektromagnetni ventil za kočenje kod prikolice

      58 L,R                                     poziciono svijetlo lijevo i desno

      85                                            relej kretni sistem izlaz (minus)

      86                                            relej kretni sistem ulaz (plus)

      87                                            ulaz mirni kontakt

      87a                                         izlaz releja

      87b                                         izlaz releja

 

    moram napomenuti da brojevi 85 i 86 mogu biti i plus i minus sve ovisi gdje se koristi i za što treba te kakav je način upotebe, isto tako i slova se upotrebljuju u autoelektrici , ali to svaki proizvođač upotrebaljava svoja i svoje načine označavanja , jednom kad svaladate takva označavanja onda će sve biti lakše, svi ovi brojevi se nalaze na skoro svim utikačima,relejima,prekidačima i slično  ima još brojeva i označavanja ali ovdje sam nabrojio najčešće i one koji najviše trebaju.

Na svakom utikaču i utičnici za spoj prikolice s automobilom su slijedeći brojevi i spajaju se na slijedeći način te NIKAKO DRUKČIJE NITI POVLASTITIOM NAHOĐENJU...

 

   31 - minus masa

   58 L- poziciono svijetlo lijevo

   58 R-poziciono svijetlo desno

   L  - žmigavac lijevi

  R  - žmigavac desni

  54- stop svijetlo

  54g- svjetlo za maglu ako imate , ako ne onda ne spajate

 U današnje vrijeme postoji i EURO konentor za prikolicu koji se više upotrebljava u zapadnim zemljama , ima više žica i mogućnosti ali po meni nije potrebno pisati o njem.

Nedavno sam imao prilike raditi na Nissan vozilima kojima je postavljena insalacija na vozilo u servisu ali su žmigavci na prikolici radili obrnuto odn, kad bi se dao lijevi žmigavac radio bi desni na prikolici i obrnuto.U ovlaštenom servisu su rekli da prikolica nije dobro spojena te su oni uradili posao stručno i točno......

Skinuo sam instalaciju i na vozilu te sam uočio dva kraja koja idu na svaku stražnju lampu , na jednom kraju je pisalo DRIVER SIDE a na drugoj PASSANGER SIDE,  i uvidio da je sve spojeno kako treba ali..... nakon mozganja i okretanja instalacije "naopak" shvatio sam ..... inastalacija se proizvodi u Japanu te tamo je volan na desnoj strani a tako bi trebala biti i instalacija ali kod nas je volan na lijevoj strani. To nije jedan automobil došao iz ovlaštenog servisa nego nekoliko pa toliko o ovlaštenim servisima....

auto-elektrika @ 21:19 |Komentiraj | Komentari: 0
petak, kolovoz 20, 2010
Moram se osvrnuti malo na svjećicu u naslovu navedenu- Denso Iridium. Moram priznati da sam bio malo skeptičan u svezi ove svjećice i njezinih učinaka, podrazumjeva se da će biti dobar učinak ali tolika razlika ... to nisam očekivao.

Na svoj skuter , motocikl , vanbrodski motor i automobil sam stavio ovu svjećicu i moram priznati oduševio sam se.... Svi navedeni strojevi rade puno bolje, mirniji rad, više snage i bolji odziv motora na gas.

Ovdje neću ulaziti u polemiku kako se ona proizvodi itd. već samo njezin učinak, cijena je veća za takvu vrstu svjećice alise isplati do zadnje lipe, na motociklu je vjek do 30000 km , na vozilu do 100000 km, tako da praktički ste ju isplatili s kilometrima.

Jedino ovakvu vrstu svjećice se NE čisti s četkom niti podešava zazor niti se s nečim oštrim čisti svjećica jer se na taj način skida taj sloj iridiuma i oštećuje svjećica.

auto-elektrika @ 23:19 |Komentiraj | Komentari: 0
subota, kolovoz 7, 2010
Pa samo ukratko imao sam prilike raditi u naslovu navedeni generator na Mercedesu 270 CDI , uglavnom generator je u dvostrukom kućištu i oko kojeg cirkulira rashladna tekućina. Ima ulaz i izlaz za rashladnu tekućinu dok je sama shema i ostalo nema bašpreviše veze sa standardnim alternatorom. Ovdje se upotrebljava tvz. brushless tehnologija , odn alternator nema  klasične četkice već stvaranjem elektromagnetskog polja  vrši raguliranje punjenja akumulatora ,moram napomenuti da je alternator 180A jačine te je i samim tim takvo hlađenje potrebno.

Evo i dvije slike da vidite kako to izgleda:





auto-elektrika @ 17:09 |Komentiraj | Komentari: 0
četvrtak, lipanj 17, 2010
Stižu vrući dani a s njima stiže i masa problema na automobilima. Bilo kakav ekstrem u temperaturi je poguban za vozila i kvarovi su neminovni. Odmah da razriješim dilemu , akumulator na vozilu češće otkazuje u ljetnim mjesecima nego zimi, onda su tu alternatori, ventilatori i hlađenje te čak i brisači koji se ne koriste neko vrijeme zatim podizači stakala i otvori na krovu.
Kad smo kod podizača i otvora na krovu moram priznati da neka vozila imaju polugu za zatvaranje otvora na krovu te se krov zatvori mauelno dok podizači stakala nema pomoći, mora se rastaviti obloga vrata te onda podignuti staklo , a najvjerojatnije je problem u samom podizaču na kojem su plastične kopče stakala te onda uslijed djelovanja atmosferilija puknu i staklojednostavno padne u vrata.
Obično se mjenja cijeli podizač stakala te u iznimnim slučajevima samo te plastike koje su pukle, iako su neki proizvođači takve plastike zamjenili metalnom legurom jer im je prvotno bila zamisao da prilikom sudara te plastike popucaju i stakla upadnu u vrata te ne ozlijedi nikog , ali pokazalo se da nije to bašdugotrajno.
Onda su tu i alternatori koji zbog grijanja i topline te zbog same opterećenosti sistema , jer moraju napajati puno potrošača od kojih je i klima pa onda su i električne snage na granici.Već sam govorio da su nekad alternatori imali oko 50A dok danas se to kreće oko 120-180A snage a tolika su i opterećenja.
Često se događa da vozači odu na ljetovanje i na ljetovanju im se nešto dogodi s vozilom a prije puta su bili na servisu , neke stvari i kvarove nije moguće predvidjeti i jednostavno se dese,ali svakakako trebalo bi napraviti servis prije odlaska na ljetovanje
auto-elektrika @ 21:42 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, lipanj 9, 2010
Topli dani su stigli, pa se i klima na vozilima već koristi, samo morate paziti da ne pretjerate jer ona nosi i neželjene poslijedice kao što su prehlade,curenje nosai slično.

Osobno nisam neki pobornik klime ali posjedujem vozilo s klimom i nešto iskustva imam s klimom.
Prvo da se osvrnem na održavanje klime na koji bi trebali voditi računa barem jednom godišnje, znači izmjena peludnog filtera kako to pomodarski zovu .... on sprečava da čestice prašine i ostale ne dospiju na hladnjak klime ugrađen u kontrolnoj tabli a samim tim da ni vama u lice ne donosi takve čestice. Peludni filter bi trebalo mjenjati barem jednom godišnje te prilikom izmjene bi trebalo dezinficirati sistem hlađenja-grijanja i cijevi koje dovode i raspršuju zrak po kabini. Za takvo dezificiranje ima na tržištu već pakirani sprejevi sa dugačkom cjevčicom koja može ući u sve cijevi za dovod zraka. Ukoliko se to ne čini jednom godišnje obično u takvom vozilu počme smrdjeti kao po cigaretama i ustajalom zraku a čak ponekad i ventilator kabine otežano radi odn. slabo puše.

Zatim tu je godišnja kontrola plina klime i ulja za podmazivanje sistema, ovaj dio možete napraviti samo u dobro opremljenim servisima uz odgovarajuću aparaturu. Dok sam boravio u SAD-u onda tamo ima za kupiti ampule i priključak za samonadopunjavanje ali to ne kontrolira klimu , propusnost i ostale stvari koje vam servis klime može napraviti.

Ukoliko sistem klime pušta , onda se posebnim naočalama i lampom kontrolira spojeve i traži porpusnost, obično pušta na fleksibilnim spojevima i često se zna desiti da poslije punjenja klime se desi propuštanje a te je sve zbog neispravnih ventila na koje se aparat za punjenje priključuje pa zbog nekorištenja oni propadnu ali drže plin sve dok ih se ne dira.

U današnje vrijeme klima uređaji postaju sve sofisticiraniji i bolji , moram priznati da i kvarovi su razni i neznam što da opišem jer je kvarova bilo ali nikad dva ista, isto tako moram priznati da po mom nekom ukusu i tehničkom znanju najbolje klima uređaje ima BMW vozila te je sistem jako dobro napravljen, te jedan od rijetkih automobila kad uključite klimu da motor ne zastukne malo....

Ovdje je opisano što bi bilo potrebno napraviti svake godine , moram kazati da puno mušterija niti neznaju za ovo niti im je tko od servisera rekao ili mjonjao bilo od filtera peludi ili dezinficiralo sistem.

auto-elektrika @ 22:24 |Komentiraj | Komentari: 0
subota, lipanj 5, 2010
Napisati ću sam ukratko o slučajevima koji su mi se dogodili . Znači , Fiat Punto,Citroen C2,Peugeot 206 imaju problem sa elektronikama .
Obično se desi da jedan ili dva cilindra prestanu raditi , odn da bobine ne bacaju iskru, kod Fiata Punto elektronika se može veoma uspješno popraviti , dok kod Peugeot-Citroen baš i ne, čak kod njih i bobina se raspukne i prestane raditi.
Čak i stručne osobe moraju biti pažljivi s ovim popravkom , jer često misle da je samo bobina u kvaru , a kad stave novu opet isto ili čak izbaci osigurač od kompletne elektronike, ukoliko ne paze može čak i nova bobina se uništiti jer elektronika odn , u njoj je tranzistor podivljao pa šalje elektronske impulse velikog napona, a elektronika se nemože popraviti u ovom slučaju.

auto-elektrika @ 20:43 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, lipanj 1, 2010
Grijači na diesel vozilima su jako bitne stavke jer bez njih diesel vozilo neće upaliti. U današnjim vozilima kao što su CDI,TDI .... elektronika nadgleda rad grijača te određuje koliko će biti vrijeme grijanja grijača.
Obično se desi ga jedan grijač izgori , odn. u prekidu je , i odmah se upali lampica grijača , koja može žmigati ili samo svijetliti tokom vožnje.
Na VW vozilima će lampica grijača žmigati i u slučaju da vam neko stop svijetlo odostraga ne radi ili ako ne radi stop prekidač.
Upravo danas sam radio Mercedes 220CDi iz 2002 godine , na kojem je svijetlila lampica grijača te sam dijagnostikom utvrdio da grijači nisu ispravni. Obično nakon skidanja grijača ja probam svaki grijač posebno i tri su uredu dok jedan je u kratkom spoju...da nekad se desi da grijač dođe u kratki spoj, onda on se ugrije ali troši jako puno struje te se mogu kablovi istopiti ili izgoriti relej grijača i sl.
Nakon izmjene , resetiram elektroniku vozila , i upalim vozilo, ali i dalje se pali lampica grijača te spajanjem dijagnostike opet jedan grijač nije ispravan. Kontorlom utvrđujem da su sad svi grijači ispravni , te dolazim do releja grijača , iz kojeg ide svaka žica na svoj grijač , i isprobam instalaciju i tu utvrdim da je sve uredu.
Skinem relej, te ga rastavim , on je zaliven i osiguran nekim gumenim ljepilom , te uspijem to sve lijepo očistiti i rastaviti, te nakon rastavljanja uočim da je vod koji je išao na onaj grijač koji je bio u kratkom spoju izgorio i nema spoja,te nakon lotanja i popravka staze,a moram priznati , kao da je netko mislio ukoliko se desi ovakav problem da izgori baš na tom mjestu , jer je tu staza najtanja i svaki od četiri izlaza prema grijačima ima takvo "oslabljeno" mjesto , zatim po popravku staze , sklapam , montiram i probam na vozilu , i sve je ok.
Znači da sama dijagnostika , te izmjena grijača nije riješila popravak , nego zbog neispravnog grijača je izgorio i relej grijača, ovakav kvar u ovlaštenom servisu bi riješili montiranjem novog releja koji nije jeftin ... a na ovaj način je popravljen u skladu s noramama i sve radi bezprijekorno.
auto-elektrika @ 17:35 |Komentiraj | Komentari: 0
utorak, svibanj 18, 2010
Ovdje ću objasniti samo općenito o oldtimerima jer svaka dublja analiza ili tako slično bi nas odvela u nepotrebnu dubinu analize.

Radio sam i sada radim oldtimer, ali moram reći da to što sam radio i što sad radim nisu radovi autentični oldtimeru i ne radim ih na onaj način na koji to zahtjevaju društva oldtimera , te neke norme koje su zahtjevane ja ih jednostavno preskočim. Kao prvo koristim djelove zamjenske , te kombiniram staro sa novim , napr. koristim nove farove nove generacije i njih montiram, pa onda elektronske komponente za paljenje , žmigavce , obično stavljam releje za pojačavanje svjetala i sl. te koristim boju automobila koja je obično metalik perla pa onda takvo vozilo izgleda atraktivno ali nije napravljeno po standardima koje zahtjevaju oldtimer društva.Restaruirao sam Mini Morris iz 1980 godine te sada restauriram ili radim projekt Zastave 750 ili popularnog Fiće ali u kabrio verziji te sam motorom od 1000 ccm i malo prerađenim komponentama.

 

Vrlo često mi dolaze prijatelji , poznanici itd... sa vozilom i idejom da bi oni krenuli u restauraciju i tome slično te su već kupili vozilo...Moram odmah kazati da u pravilu takve poslove nevolim raditi te očekivanja tih ljudi su velika, najčešće oni misle da će netko napraviti elektriku na vozilu , netko mehaniku a netko limariju oni će to platiti "nešto" sitno pa će se voziti i drugim prijateljima nabijati komplekse s takvim vozilom. Eh to baš neide tako....Odmah da razjasnim , onaj tko se upušta u takav posao mora imati vlastiti prostor te mora imati alat i biti tehnički obrazovan i poduzetan, u suprotnom može odmah odustati od posla, neke stvari i neke poslove mora sam napraviti te takve poslove neće nitko umjesto njih napraviti, a zaboravih da treba imati veliku volju i želju da taj posao privede kraju a naposlijetku i novac ....

Odmah da kažem ukoliko netko dođe s takvom idejom i primjetim ili osjetim da takva osoba ima samo novac da to izfinancira te da svi drugi odrade posao umjesto njeg onda niti ne prihvaćam takve poslove , dok netko koji dođe po savjet pa možda i nešto više rado ću mu pomoći i napraviti dio posla potpuno besplatno ....mislim da znate što sam s tim htio reči...neke stvari jednostavno nemožeš kupiti novcem.

Obično kod takvih vozila djelovi su teško nabavljivi, i ako nabavite cijena nije u nekim optimalnim tarifama te potrebno je dosta investiranja i kupnja nekakvih djelova za kojeste mislili da nisu bitni , a naposlijetku i neki alati su posebni , moram navesti primjer kad sam napravio Mini Morris prišao mi je jedan čovjek i kazao mi da sam napravio odličan posao te da on posjeduje alat za posešavanje karburatora , a karburator je uljni te za podešavanje igle je stvarno potreban takav alat, i nakon par dana mi je poklonio taj alat , koji je bio nekorišten ali star preko 30 godina, to sam govorio da neke stvari jednostavno nemožeš kupiti novcem već upornošću i radom a na drugima je da to prepoznaju.

Kroz par dana staviti slike , i MInija i Fiće koji je još tek u projektu... s štovanjem svim čitateljima.

auto-elektrika @ 19:54 |Komentiraj | Komentari: 0
ponedjeljak, svibanj 10, 2010
Moram prvo razjsniti neke stvari a to su: ovdje na blogu neću reklamirati nikakvu tvrtku i njihove proizvode niti stavljati neke fotografije na kojima su logotipi neke tvrtke i sl. ,neću niti davati savjete za kupnju određenih proizvoda i nekih cijena i sl.

Akumulator ili baterija, kako tko zove ,vrlo je važan dio automobila i tu ću biti vrlo rigorozan po izabiru , neću vam davati savjet koji marku već što da se gleda. Prilikom kupnje akumulatora osim Ah.amper sati isto su bitni i A-amperi koji su navedeni, Napr. piše na akumulatoru 74Ah i EAN 540A ili DIN 600A ovo prvo su vam Amper sati koji su sukladno vašem vozilu dok ovo drugo su amperi zavisno od norme i koliko je ona iznosila, a ona znači u navedenom primjeru 540 po EAN ili 600 po DIN a to iznosi snaga struje pri maksimalnom opterećenju. Da nebih išao u dubinu uvijek gledajte da su ti navedeni brojevi ćim viši. I još jedan savjet , kupujte samo akumulatore renomiranih tvrtki i sa garanciom od 24 mjeseca na više, te gledajte gdje imate reklamacijski centar odn. da je blizu vašeg mjesta prebivališta,te zatim izbjegavajte kupnju akumulatora na benzinskim crpkama jer obično takvi akumulatori dugo stoje na skladištu od benzinske crpke te je akumulator već oslabljen.

Žarulje na vozilu...famozna H7 ....na novim vozilima je obično takva vrsta žarulje i kad krene izgarati nikad kraja...kad mjenjate žarulju H7 a to se može odnositi i druge žarulje fara(H1,H4,H5,HB3,HB4) obavezno promjenite obije žarulje fara i rješili ste problem, kupujte žarulje samo renomiranih proizvođača i obične snage i tipa svjetlosti, jer ukoliko kupite van standarda, na tim žaruljama piše na kutiji sitnim slovima da to nije standardna žarulja te na njen vijek je kraći. Ili vam ostaje ugradnja xenon svjetala ...tu vam neznam što da kažem , ugradio sam ih nekoliko te na neke modele nije bilo mogućno ugraditi univerzalne tipove zbog brzih kopči žarulje na koje  nove xenon žarulje na odgovaraju , pa se trebaju umetati adapteri.

Danas na tržištu se nalazi toliko proizvođača i djelova upitne kvalitete pa tako da su marke koje imaju renome za koje ste čuli od malih nogu najviše renomirane i rankirane, ali i tu su se pojavili plagijati i kopije proizvoda pa vam je najbolji savjet prodavača i servisera.

auto-elektrika @ 20:53 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, svibanj 5, 2010
Pumpe goriva u današnje vrijeme su električne i najčešće se nalaze u rezervoaru goriva. Ovdje ću navesti neke primjere što mi se dogodilo u dosadašnjem radu s električnim pumpama goriva.
Kao prvo najbitnije je da se rezervoar puni od 1/3 goriva na više i da se ne vozi na rezervi jer to smanjuje vijek trajanja pumpe.

 Puno puta mi je automobil doveden a u rezervoaru nema goriva a ja moram recimo atuomobil probati i testirati u vožnji, ukoliko je pumpa smještena u rezervoaru -benzin preuzima ulogu hlađenja pumpe, da, dobro ste razumjeli.

Uz pumpu važan je i filter goriva koji bi trebalo promjeniti svakih 30000 kilometara a u našim uvjetima i češće, iako neka danas jeftinija i manja vozila nemaju filter goriva ili imaju lifetime filter odn komponentu koju se ne mjenja a služi za filtriranje benzina.

Velik broj slučajeva se desio da je automobil vozio te se zaustavio i vozač ugasio motor te nakon tog ga nije mogao više pokrenuti, i to moram priznati da su najlakši kvarovi , iako bih zano doći na mjesto i probao pokrenuti vozilo i upalim bez problema, to je zbog tog što u pumpi se slučajno potrese i spoji kontakt te ona proradi a koliko će raditi ?? najsigurnija je zamjena.

Kod Fiata se zbog slabog kontakta i spojeva ,znalo dogoditi da dio instalacije u rezervoaru se pregrije i istopi što bi moglo imati fatalne poslijedice , u nekim slučajevima ni sam nisam vjerovao svojim očima što bih vidio. Pumpa doslovce karbonizirana , kablovi istopljeni i sve to umočeno u rezervoar s benzinom.......Čak bi i poklopac koji zatvara rezervoar ispod kojeg je pumpa progorio i puštao benzin....pa bi vlasnik došao da mu curi benzin negdje kad ono, imaš što i vidjet.

Bilo je i slučajeva kad pumpa nije davala dovoljan pritisak goriva te je motor radio samo na minimumu ili do pola gasa i nije imao punu snagu. Pritisak je posebno bitan na starijim ubrizgavanjima tipa K-jetronic , gdje je pritisak oko 7 bari i vrlo je bitan jer je to u žargonu zvano mehaničko ubrizgavanje i ono ne radi dobro ukoliko nije dobar pritisak benzina, takva ubrizgavanja možete naći na starim Wv Golf 1 Gti, Mercedes 124 linije , Audi 80,90100, Bmw e21, Ford Escort XR3 i tako sličnim , godišta prije 1990 godine.
Moram priznati da sam radio takva ubrizgavanja neka uspješno neka neuspješno i nemam baš neko iskustvo s njima, a koliko vidim nema nitko ni od kolega , svi nešto prčkamo po tom ali....:)

Puno ljudi danas sami mjenjaju pumpu i kupuju je na nekim auto otpadima te sami montiraju.
Znam kriza je i sve to ali puno puta naprave gore nego što su mislili, jer oni kupuju pumpu na otpadu po izgledu , gabaritu i kako izgleda a ne po tom koji pritisak stvara , jer danas ima pumpe koje izgledaju identično ali se razlikuju po pritisku i količini litara u minuti, pa tako kad stavite pumpu od 3 bara pritiska gdje ide pumpa od 1 bara , automobil će raditi ali će najvjerojatnije puno trošiti , onda će ragultor benzina popustiti pa će početi curiti gorivo, i tako jedan slučaj za drugim....
Ako to sami misle raditi onda barem da se posavjetuju s nekim o tom problemu.

I još nešto , pojavile su se pumpe kineske proizvodnje , koje koštaju trećinu cijene , ali garancija je jedan dan....znači ako radi dobro , ako ne daju drugu. Mislim da netrebam puno pisati o ovom jer nemogu ni zamisliti što se sve s njima može dogoditi. Ali tko voli nek izvoli....
auto-elektrika @ 23:41 |Komentiraj | Komentari: 0
petak, travanj 30, 2010
Nemogu a da se ne osvrnem na priloge u medijima o servisiranju vozila, reklamacijama , i svim drugim stvarima . Neki dan je bio prilog o Toyoti koja je nakon servisa , turbina oštećena , pa ju vodio iz Rijeka u Zagreb na servis i niz drugih problema se stvorilo usput.

Ovo sad pišem i najrađe bih pisao velikim slovima da naglasim: ONAJ TKO RADI TAJ I GRIJEŠI; a samo iz tog slučaja zbog prikrivanja greške i prebacivanja krivnje na nekog ili nešto drugo su završili u medijima , pogotovo Toyota.

Moram priznati da skoro svi servisi u RH , imaju voditelja servisa koji je donekle stručan i koji je došao na tu poziciju uz nečiju pomoć , dok mahaničari su mahom mladi ljudi koji se pretežno uče na tim vozilima i nisu dovoljno stručni.Upravo takvi rade kardinalne greške i reklamacije , a poslodavcu je najlakše zaposliti jednog stručnog i tri radnika , a svi znamo zašto... Pa baš i ta Toyota spominjana u Zagrebu, tamo ostanete fascinirani građevinom i servisom uopće ali stručnih ljudi baš i nema. a oni koji su stručni gledaju kako u fušu zaraditi dok im je ovo posao samo da izgube vrijeme.
 Nemojte misliti da ovo nisam i sam prošao i ja sam bio mlad , ali onda se nisu mogle događati takve greške jer su automobili bili jednostavni i djelovi i sklopovi nisu bili toliko sofisticirani.

Danas su klinci kao mehaničari bahati i misle da sve znaju , ali da bi trčao moraš najprije puzati pa hodati a oni hoće odmah preskakati .... eh to ne ide tako.

Na današnjim automobilima se podiže garancija na vozilima pa samim tim su kupci primorani ići u ovlaštene servise , ali čim garancija prođe oni pametniji se prebace na privatne mehaničarske radionice itd...Jer sa starenjem vozila i popravci su skuplji a u servisu su nekad nebulozni , najlakše je servisirati vozilo do 100000 kilometara , jer praktično tu i nema tolikog posla, a nakon tog počinju kvarovi i popravci. Današnji privatni automehaničarske radionice su također dobro opremljene iako im je teže držati dobro opremljenu radionicu , a sad ću reći i zašto.

Dok ste vi išli u servis na izmjenu ulja i opće servisiranje , plaćali ste ovlaštenom servisu , a sad kad su došli kvarovi i popravci idete u automehaničarske radionice i očekujete jeftiniji popravak uz maksimalnu opremljenost i samim tim iziskuje puno alata i priprema za popravak a dosad od vas taj automehaničarski servis nije naplatio ništa...

Kad bih zbrojio alat koliko košta magao bih kupiti jako dobru kuću na moru a da ga idem prodati neznam dal bi mogao kupiti dobar polovan automobil....

Ovo su neka moja razišljanja i neki omjeri u ovom svijetu , možda neko i skuži što sam htio reći....
auto-elektrika @ 18:57 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, travanj 28, 2010
Elektrika na motociklma i skuterima, u današnje vrijeme poprima isto veliki znaćaj, jer su motocikli i skuteri također prepuni elektronike i elektrike tako da isto zahtjevaju veliku pažnju. Osobno sam radio nekoliko motocikala i skutera i moram priznati da sam i ja morao ućiti nešto oko tog jer jednostavno nisam imao doticaja s tom materijom toliko.

 Osobno sam svojevremeno kao klinac rastavljao Tomose i tu sam i ostao, nakon tog nisam baš vršio popravke na motociklima. Iako su to bili jednostavni motori tada ali su mi dali neku osnovu i školski uvid u stanje što dvotaktnih motora što četverotaktnih.

Jako puno ljudi potražuje popravak motocikla ili skutera i svi se žale da nekog dobrog majstora nema a oni koji su dobri obično rade nešto drugo....:) ili rade to u nekoj poluilegali.

Možda je ovo smjernica nekom koji ovo čita , a nezna kamo bi u školu ili karijeru pa možda je ovo dobar početak, moramnapomenuti da ovo nije lagan posao i puno je teži i zahtjevniji nego na vozilu. Djelovi su puno manji , sofisticiraniji i skuplji, te je potreban netko tko to sve razumije.

I sam imam motocikl i skuter i ponekad potražujem informaciju ili neku pomoć ali vidim da ovo što su tvrtke da one rade po principu prodaje a ne servisa i nemaju neko znanje i vještine, dok se u servisu skutera i motocikala zapošljavaju nestručni klinci koji su upravo završili školu.Moram se obazrijeti i na njih, vjerojatno će neko od njih nešto i postati ali su bahati a nemaju znanje niti iskustvo paje obično to fatalna greška.

Mogu poručiti samo da se pazi prilikom popravka skutera i motocikla, najlakše je napraviti servis na motociklu dok je popravak zahtjevan i iziskuje znanje i vještinu servisera.
auto-elektrika @ 22:36 |Komentiraj | Komentari: 0
srijeda, travanj 21, 2010
Alarmni sistemi na vozilu , mislim da su danas izgubili neki smisao. Danas vozilo "nosi" toliko zaštite da nije jednostavno ukrasti vozilo a kamo to isto vozilo preprodati.
 Mahom se ukradena vozila prodaju u komadima i takav , nazovimo, posao je vrlo unosan ali samo na skupocjenim vozilima.
Ako se i svlada recimo zaštita na vozilu,ovo govorim za skupocjena vozila, ona imaju upisani broj šasije i još neke podatke na par mjesta u elektronici te ključu vozila itd. Prilikom servisiranja takvog vozila, na servis desku , prvo ubace broj šasije te vide da li je prijavljena krađa i slično , a ako broj šasije ne štima onda odmah se budi sumnja .....
Radio sam svojedobno u servisu za montažu alarmnih uređaja na vozila i moram priznati da je to bio jako unosan posao , pogotovo tamo sredinom '90 godina i naugrađivao sam se alarma i auto radia na svim tada IN vozilima , dok danas sve dobijete u vozilu a ako je vozilo skuplje čak i DVD ,navigaciju ect...
Sjećam se vremena kad se ugrađivao mobitel intalacija u vozila , ali i to je danas sve prošlo svršeno vrijeme.
Najviše koje se kradu automobili su srednje više klase kao Golf, Passat ali i vlasnici su mahom svi osigurani a da ne pričam o skupocjenim vozilima kao Tuareg, Q7, X5 koji ako imaju za takvo vozilo mislim da im ništa ne predstavlja kasko osiguranje.
Moram priznati da elektronski alarm sa daljinskim nema neku smisao na vozilu, veću prednost bi dao nekoj mehaničkoj zaštiti mjenjača i slično.
Moram i navesti neke primjere da se u neka vozila niti nemogu ugraditi elektronske zaštite jer takva vozila imaju , pogotovo BMW, elektroniku koja nakon što je automobil zaključan 20 minuta , automatski uljučuje SPAR Mode u kojem reducira struju na potrošačima tako da smanji potrošnju memorije elektronike ukoliko automobil stoji prakiran nekoliko dana da ne isprazni akomulator, u tom slučaju nova elektronika koja se ugrađuje ne podnosi takve oscilacije u naponu te jednostavno ne funkcionira.
Primjer Porsce Cayene , koji ima sve relevantne podatke upisane i na samom ključu ,od kilometraže do šasije pa i nekih drugih podataka....tako da dodavanje elektronike u taj krug , bi samo poremetio odnose samih elektronika koje su važne za funkcioniranje samog automobila.
Znači moj savjet je mehanička blokada mjenjača te dobro kasko osiguranje vozila, jer nikakve druge stvari vam neće pomoći što god vam to kazao...na kraju , ako su se namjerili da vam ukradu vozilo onda će vam to i učiniti bez obzira na sve
auto-elektrika @ 21:06 |Komentiraj | Komentari: 0
subota, travanj 17, 2010
Elektropokretač i generator struje trebao sam prve opisati i objasniti ali možda nekom mojom logikom nisam . Prvo elektropokretač da opišemo i njegove kvarove. Na svakom automobilu elektropokretač je vrlo važan i bez njega je teško staviti u pogon motor, obično kad se pokvari onda guramo automobil i sl. što i nje baš neko sjajno riješenje te je potrebno malo stručnosti da bi se to izvelo.

Elektropokretač ima par osnovnih djelova pa da krenemo nekim redom.
1.stator
2.rotor
3.automat
4.nosač četkica sa četkicama
5.zubčanik (s kvačilom)
6.zubčasti prijenos(ne kod svih modela)
7.prednji i zadnji poklopac

Ako bih vam opisivao rad elektropokretača onda bi to iziskivalo dosta teksta i stručnih termina pa tako da ću taj dio preskočiti već samo opisati neke djelove i njihove popravke koje sam se susreo u radu.

ROTOR- ne tako često ali bude potrebno promjeniti rotor , zna se dogoditi pogotovo kod većih diesel motora da jednostavno izgubui spoj između lamela i jednostavno elektropoktretač ne radi, ili pak ako je puno forsiran onda izgori izolacija (lak) i dođe u kratki spoj.Prilikom servisiranja elektropokretača nužno je istokariti kolektor po kojem klize grafitne četkice jer se tom prilikom neravnomjerno troše i kolektor i grafitne četkice te se gubi spoj i čvrstoća kontakta.

STATOR-nisam baš puno puta mjenjao stator jer nisam imo tolike potrebe, najčešće su mi se javljali problemi sa statorom u plovilima gdje bi morska sol napravila svoje i oštetila stator , dok kod vozila ređe te današnji statori više nisu namotaji izvedeni od žice već se koriste permanentni magneti koji se u dosta slučajeva odlijepe od kućišta i zaribaju kompletan elektropokretač.

AUTOMAT-vrši funkciju uzubljivanja zubčanika elektropokretača i zamašnjaka vozila te kad se ta radnja desi zatim spaja struju na na četkice koje onda pokreći rotor.Tu govorimo o struji od 200 A naviše i vrlo često stradaju kontakti automata koji spajaju te se često kvar prepozna po zvuku koji klikta a ne pokreće vozilo.On se u pravilu mjenja u cjelosti , dok kod nekih japanskih i američkih vozila se mjenjaju samo kontakti .

NOSAČ ČETKICA SA ČETKICAMA- četkice su grafitno-bakrenog sastava i one prenose struju na rotor , kojom prilikom se rotor vrti . Na vozilima ima raznih dimenzija i u setu ih ima od 2-12 . Na vozilima obično ima od 2-4 dok na strojevima zavisno o veličini i snazi elektropokretača ima i više.

ZUBČANIK-prilikom rada automata , zubčanik putuje po osovini rotora i uzubljuje se s zamašnjakom vozila. Zubčanik ima u sebi kvačilo koje služi da kad je motor pokrenut to kvačilo "odpusti" i zubčanik se vrti u prazno tako da bi se moglo vratiti i početni položaj.Dosta često je kvar za zubčaniku te se on maifestira kao startanje u prazno , dok se pritom motor ne okreće...

ZUBČASTI PRIJENOS- kod svih novih tipova elektropokretača ima ovakav prijenos dok kod starih tipova nema.Funkcija ovog prijenosa je da se rotor vrti brzo dok taj prijenos pretvar vrtnju u snagu okretanja koja dalje djeluje na zubčanik. Dosta puta se mjenja kruna tog prijenosa jer je najčešće izvedena u plastici pa se istroši ili popuca.

PREDNJI I ZADNJI POKLOPAC- mislim da ne treba previše opisivati, osim da oba polopca imaju čahure u kojima klize rotor te ukoliko su te čahure istrošene rotor zapinje o stjenke statora pa se stvara otpor te se manifestira kao trom elektropokretač.




Generator struje na vozilu, proizvodi struju i regulira punjenje akomulatora , te  podržava napon od 14V u radu automobila. Nisam naveo za elektropokretač a to se odnosi i na generator , da su u današnje vrijeme gabariti i težina tih elektrokomponenti uvelike smanjena a suprotno tome povećana je snaga samog urađaja, pa tako da danas "mali" elektrookretač ima snagu od 2-3 kW te snaga generatora se danas penje do 220A, a kao neki normalni odnos je oko 70-100 A dok je to pred samo 10 godina bio 50A, a gabariti su se uvelike smanjili.Sve te elektrokomponente su danas veoma iskorištene i pate od velikog grijanja i okretaja odn, vrtnje motora.

Generator ili u žargonu alternator se sastoji:
1. STATOR
2  ROTOR
3. DIODNI MOST
4. REGULATOR NAPONA S ČETKICAMA
5. PREDNJI I ZADNJI POKLOPAC

Kod generatora , su mogući svi kvarovi i skoro svi su vrlo česti, a moram priznati da sve komponente alternatora utjaču jedna na drugu, napr. ako rotor igubi spoj u jezgri , onda se također mora mjenjati i regulator, ako se mjenja regulator onda je vrlo poželjno promjeniti i diodni most.
Evo na ovom primjeru sam pokazao vezu , ovo se ne odnosi na generatorestarijih tipova, većsamo novije.Danas su generatori od 100 ampera , veličine kao prije od 50A, ali na novom tipu djelovi su jako osjetljivi, jer je stavljena osjetljiva elektronika u regulator te s kojom upravlja kompjuter vozila dok prije je upravljala lampica (lampica akomulatora) .

Napominjem da su elektropokretač i generator struje danas smanjili gabarite a povećali snagu samih uređaja , zbog tog se događaju kvarovi i to oni koji prije(10godina i više) nisu bili mogućni. Danas generatori struje imaju i remenicu sa kvačilom u sebi tako da kad se uključi klima uređaj na vozilu ne zaustavi okretaje na alternatoru odn. ne podigne broj okretaja vozila.





Slike su stavljene samo informativno i otprilike pokazuju kako to izgleda, konkretno ovo su slike elektropokretača i generatora struje od Zastave 750 ili popularno zvani Fićo.
auto-elektrika @ 12:06 |Komentiraj | Komentari: 0
Advertisements
TagCloud
actuator  Ah  air valve  akumulator  alat  alnaser  alternator  alternator savodenim hlađenjem  auto  auto alarmi  auto elektrika  autodijagnostika  autoelektrika  auto-elektrika  automehaničar  automobil  baterija  benzin  blokada  bobina  brod  brojevi po DIN  brojevi u autoelektrici  brushless  can-bus  cdi  chipiranje  citroen  denso iridium  dijagnostika  dijelovi  DIN  ECM  električni automobili  elektrika  elektronika  elektronika na jahtama  elektropokretač  fakultet  fiat  G40  G60  galvanska struja  garancija  generator struje  grijači  H7  hak  honda  IAC  idle air control  instalacija  instalacija prikolice  iridium svjećica  jahta  k jetronic  karoserija  kina  kineski  klima  klima na vozilima  ključ  kompjuter  kratki spoj  lambda sonda  lampica grijača  laptop  licenca  lng  lpg  MAF  map  marine  mehanička blokada  mehanika  Mercedes CDI 270  moto  motocikl  oldtimer  osigurač  peludni filter  peugeot  plin  plin za klimu  plovilo  podizač stakala  pogon na baterije  pomoć na cesti  popravak  poziciona svjetla  praksa  pritisak goriva  pumpa vode  pumpe goriva  reklamacija  relej grijača  seatow  sensor  senzor  senzor protoka zraka  servis  servis turbine  servisni instruktor  sijalica  skuter  spajanje autoprikolice  stručan  svjećica  škola  tdi  toyota  tuniranje  turbina  turbo motori  ubrizgavanje  ugradnja auto plina  VAF  vanbrodski motor  ventilator  vozila  XD  zanimanje autoelektričar  znanje  zupčasti remen  žarulja
Index.hr
Nema zapisa.