Moj internet dnevnik
auto-elektrika
Brojač posjeta
198460
Arhiva
« » lis 2014
  • p
  • u
  • s
  • č
  • p
  • s
  • n
  •  
  •  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
analitics
Advertisements
Blog
subota, travanj 17, 2010
Elektropokretač i generator struje trebao sam prve opisati i objasniti ali možda nekom mojom logikom nisam . Prvo elektropokretač da opišemo i njegove kvarove. Na svakom automobilu elektropokretač je vrlo važan i bez njega je teško staviti u pogon motor, obično kad se pokvari onda guramo automobil i sl. što i nje baš neko sjajno riješenje te je potrebno malo stručnosti da bi se to izvelo.

Elektropokretač ima par osnovnih djelova pa da krenemo nekim redom.
1.stator
2.rotor
3.automat
4.nosač četkica sa četkicama
5.zubčanik (s kvačilom)
6.zubčasti prijenos(ne kod svih modela)
7.prednji i zadnji poklopac

Ako bih vam opisivao rad elektropokretača onda bi to iziskivalo dosta teksta i stručnih termina pa tako da ću taj dio preskočiti već samo opisati neke djelove i njihove popravke koje sam se susreo u radu.

ROTOR- ne tako često ali bude potrebno promjeniti rotor , zna se dogoditi pogotovo kod većih diesel motora da jednostavno izgubui spoj između lamela i jednostavno elektropoktretač ne radi, ili pak ako je puno forsiran onda izgori izolacija (lak) i dođe u kratki spoj.Prilikom servisiranja elektropokretača nužno je istokariti kolektor po kojem klize grafitne četkice jer se tom prilikom neravnomjerno troše i kolektor i grafitne četkice te se gubi spoj i čvrstoća kontakta.

STATOR-nisam baš puno puta mjenjao stator jer nisam imo tolike potrebe, najčešće su mi se javljali problemi sa statorom u plovilima gdje bi morska sol napravila svoje i oštetila stator , dok kod vozila ređe te današnji statori više nisu namotaji izvedeni od žice već se koriste permanentni magneti koji se u dosta slučajeva odlijepe od kućišta i zaribaju kompletan elektropokretač.

AUTOMAT-vrši funkciju uzubljivanja zubčanika elektropokretača i zamašnjaka vozila te kad se ta radnja desi zatim spaja struju na na četkice koje onda pokreći rotor.Tu govorimo o struji od 200 A naviše i vrlo često stradaju kontakti automata koji spajaju te se često kvar prepozna po zvuku koji klikta a ne pokreće vozilo.On se u pravilu mjenja u cjelosti , dok kod nekih japanskih i američkih vozila se mjenjaju samo kontakti .

NOSAČ ČETKICA SA ČETKICAMA- četkice su grafitno-bakrenog sastava i one prenose struju na rotor , kojom prilikom se rotor vrti . Na vozilima ima raznih dimenzija i u setu ih ima od 2-12 . Na vozilima obično ima od 2-4 dok na strojevima zavisno o veličini i snazi elektropokretača ima i više.

ZUBČANIK-prilikom rada automata , zubčanik putuje po osovini rotora i uzubljuje se s zamašnjakom vozila. Zubčanik ima u sebi kvačilo koje služi da kad je motor pokrenut to kvačilo "odpusti" i zubčanik se vrti u prazno tako da bi se moglo vratiti i početni položaj.Dosta često je kvar za zubčaniku te se on maifestira kao startanje u prazno , dok se pritom motor ne okreće...

ZUBČASTI PRIJENOS- kod svih novih tipova elektropokretača ima ovakav prijenos dok kod starih tipova nema.Funkcija ovog prijenosa je da se rotor vrti brzo dok taj prijenos pretvar vrtnju u snagu okretanja koja dalje djeluje na zubčanik. Dosta puta se mjenja kruna tog prijenosa jer je najčešće izvedena u plastici pa se istroši ili popuca.

PREDNJI I ZADNJI POKLOPAC- mislim da ne treba previše opisivati, osim da oba polopca imaju čahure u kojima klize rotor te ukoliko su te čahure istrošene rotor zapinje o stjenke statora pa se stvara otpor te se manifestira kao trom elektropokretač.




Generator struje na vozilu, proizvodi struju i regulira punjenje akomulatora , te  podržava napon od 14V u radu automobila. Nisam naveo za elektropokretač a to se odnosi i na generator , da su u današnje vrijeme gabariti i težina tih elektrokomponenti uvelike smanjena a suprotno tome povećana je snaga samog urađaja, pa tako da danas "mali" elektrookretač ima snagu od 2-3 kW te snaga generatora se danas penje do 220A, a kao neki normalni odnos je oko 70-100 A dok je to pred samo 10 godina bio 50A, a gabariti su se uvelike smanjili.Sve te elektrokomponente su danas veoma iskorištene i pate od velikog grijanja i okretaja odn, vrtnje motora.

Generator ili u žargonu alternator se sastoji:
1. STATOR
2  ROTOR
3. DIODNI MOST
4. REGULATOR NAPONA S ČETKICAMA
5. PREDNJI I ZADNJI POKLOPAC

Kod generatora , su mogući svi kvarovi i skoro svi su vrlo česti, a moram priznati da sve komponente alternatora utjaču jedna na drugu, napr. ako rotor igubi spoj u jezgri , onda se također mora mjenjati i regulator, ako se mjenja regulator onda je vrlo poželjno promjeniti i diodni most.
Evo na ovom primjeru sam pokazao vezu , ovo se ne odnosi na generatorestarijih tipova, većsamo novije.Danas su generatori od 100 ampera , veličine kao prije od 50A, ali na novom tipu djelovi su jako osjetljivi, jer je stavljena osjetljiva elektronika u regulator te s kojom upravlja kompjuter vozila dok prije je upravljala lampica (lampica akomulatora) .

Napominjem da su elektropokretač i generator struje danas smanjili gabarite a povećali snagu samih uređaja , zbog tog se događaju kvarovi i to oni koji prije(10godina i više) nisu bili mogućni. Danas generatori struje imaju i remenicu sa kvačilom u sebi tako da kad se uključi klima uređaj na vozilu ne zaustavi okretaje na alternatoru odn. ne podigne broj okretaja vozila.





Slike su stavljene samo informativno i otprilike pokazuju kako to izgleda, konkretno ovo su slike elektropokretača i generatora struje od Zastave 750 ili popularno zvani Fićo.
auto-elektrika @ 12:06 |Komentiraj | Komentari: 0
Advertisements
TagCloud
actuator  Ah  air valve  akumulator  alat  alnaser  alternator  alternator savodenim hlađenjem  auto  auto alarmi  auto elektrika  autodijagnostika  autoelektrika  auto-elektrika  automehaničar  automobil  baterija  benzin  blokada  bobina  brod  brojevi po DIN  brojevi u autoelektrici  brushless  can-bus  cdi  chipiranje  citroen  denso iridium  dijagnostika  dijelovi  DIN  ECM  električni automobili  elektrika  elektronika  elektronika na jahtama  elektropokretač  fakultet  fiat  G40  G60  galvanska struja  garancija  generator struje  grijači  H7  hak  honda  IAC  idle air control  instalacija  instalacija prikolice  iridium svjećica  jahta  k jetronic  karoserija  kina  kineski  klima  klima na vozilima  ključ  kompjuter  kratki spoj  lambda sonda  lampica grijača  laptop  licenca  lng  lpg  MAF  map  marine  mehanička blokada  mehanika  Mercedes CDI 270  moto  motocikl  oldtimer  osigurač  peludni filter  peugeot  plin  plin za klimu  plovilo  podizač stakala  pogon na baterije  pomoć na cesti  popravak  poziciona svjetla  praksa  pritisak goriva  pumpa vode  pumpe goriva  reklamacija  relej grijača  seatow  sensor  senzor  senzor protoka zraka  servis  servis turbine  servisni instruktor  sijalica  skuter  spajanje autoprikolice  stručan  svjećica  škola  tdi  toyota  tuniranje  turbina  turbo motori  ubrizgavanje  ugradnja auto plina  VAF  vanbrodski motor  ventilator  vozila  XD  zanimanje autoelektričar  znanje  zupčasti remen  žarulja
Index.hr
Nema zapisa.